Nasza oferta

Nasza oferta

Zajęcia mentalne


Zajęcia mentalne służą do przygotowania naszego ciała do wysiłku fizycznego i nauki bardziej skomplikowanych ćwiczeń. Ćwiczenia z tej grupy wzmacniają, rozciągają i uelastyczniają sylwetkę. Uczą osiągania stanu relaksu i koncentracji uwagi, co stanowi podstawę do kształtowania pozytywnych zmian oraz umiejętności kontroli zachowania i emocji.

 

Yoga

Zajęcia  są prowadzone w oparciu o metodę BKS Iyengara, która bazuje na laboratoryjnej pracy w asanach (pozycjach  jogi). Wykonuje się grupy asan: stojące, skłony, skręty, wygięcia, odwrócone, regenerujące i wzmacniające, z ich wariantami, których wykonanie ułatwiają pomoce: klocki, koce, paski, krzesła itd. Charakterystyczne dla  tej metody są: precyzja, akcja i intensywność.                                

Precyzja: dużo uwagi zwraca się na właściwą pracę mięśni i stawów podczas robienia pozycji. Z czasem osoba doświadcza  większej świadomości  ciała i jest w stanie poprawić jego nieprawidłowe ustawienie, unikając niezdrowych kompensacji, z terapeutycznym skutkiem.

Akcja: na początku nasza uwaga skupia się na zewnętrznych obszarach ciała i ruch rozpoczynamy od nich. Z praktyką staje się bardziej subtelny, tworzy się ruch niewidoczny dla zewnętrznego obserwatora, nadając inteligencji naszym pozycjom.

Intensywność: intensywność, która pojawia się podczas praktyki  jest przeciwieństwem siły. Pracujemy siłowo, kiedy nie jesteśmy obecni w ciele i nie słuchamy dochodzących od niego wskazówek.

„Twoje ciało utrzymuje się w przeszłości, a twój umysł utrzymuje się w przyszłości. W jodze spotykają się razem w teraźniejszości”

„ Siła ciała przychodzi wcześniej, bo musimy zacząć naszą podróż od peryferii- to, co możemy zobaczyć, poczuć, dotknąć- i dopiero potem  poruszać się ku centrum (…), jeśli nie uda nam się zdominować naszego ciała, nie będziemy mogli nawet zobaczyć naszej duszy.”

           BKS Iyengar

 

 

BodyART™

Program opracowany przez Roberta Steinbachera - jednego z najbardziej popularnych i uznanych obecnie trenerów fitness.
BodyART™ jest wszechstronną i precyzyjnie opracowaną metodą treningu, umożliwiającą praktykę każdemu chętnemu prowadząc go do wewnętrznej i zewnętrznej harmonii. Główną wartością tego treningu jest spojrzenie na człowieka jak na funkcjonalną całość.

 

BodyART™ zawiera elementy YOGI, fizjoterapii, Japońskiej DO IN, nowo powstałych oraz klasycznych technik oddechu, co w efekcie tworzy synergię treningu fizycznego i odpoczynku umysłowego. Wszystkie ćwiczenia i pozycje trenują różne mięśnie ciała jednocześnie. Wiele pozycji BodyART™ wymaga zaangażowania technik równowagi, dlatego uwaga koncentruje się na centrum ciała i utrzymaniu prawidłowej postawy. Świadomość trenującego, ukierunkowuje ciało tak stabilnie, że jest on odporny na zakłócenia z zewnątrz. Prawidłowo wykonywany oddech dotlenienia mózg i pobudza wzrost mięśni ciała. Większy poziom koordynacji pracy obydwu półkul mózgowych poprzez zwiększoną świadomość i ukierunkowane techniki oddechu prowadzi podczas treningu do relaksacji.

 

 

Pilates

Trening całego ciała, który wzmacnia, rozciąga i uelastycznia mięśnie przy relaksującej muzyce w rytmie własnego oddechu. W jego skład wchodzą ćwiczenia zainspirowane jogą, baletem i ćwiczeniami siłowymi. Ich istotą jest wzmocnienie mięśni szkieletowych.

Zajęcia te są ukierunkowane na poprawę elastyczności, siły, równowagi i świadomości swojego ciała. Pilates wyrabia nawyk utrzymywania prawidłowej sylwetki. Dzięki ćwiczeniom wzrasta świadomość ruchu i koordynacja. Zajęcia te wzmacniają mięśnie całego ciała, w szczególności mięśnie głębokie brzucha, grzbietu i miednicy. Ćwiczenia wykonywane są przy spokojnej muzyce. Pilates to jedna z najbezpieczniejszych form aktywności fizycznej, w niewielkim stopniu obciążająca stawy, zalecany dla wszystkich, również dla osób po kontuzjach.

 

 

ROLL & STRETCH

Zajęcia łączące rozluźnianie powięziowe poprzez automasaż na wałkach z roźciąganiem powięziowym i dynamicznym. W szybki sposób rozładowują napięcia nagromadzone w ciele, rozluźniają mięśnie i ścięgna, dzięki czemu ciało jest bardziej elastyczne, a także usprawniają i mobilizują stawy, w celu zwiększenia ich ruchomości.